Continuitate și predictibilitate

Într-un sistem educaţional performant, principiul sistematizării şi continuităţii în învăţare este unul dintre cele mai importante principii didactice care dezvoltă un proces instructiv-educativ de succes.

Continuitatea presupune cerinţe unitare, controlate succesiv de către toţi factorii educativi pe măsura dezvoltării copilului. Importanţa continuităţii este cu atât mai mare cu cât fiecare vârstă educaţională are anumite caracteristici din punct de vedere intelectual, afectiv, comportamental.

Vă propun, stimaţi colegi, un exerciţiu de imaginaţie. Fiul ori fiica dumneavoastră, preşcolar fiind, pe parcursul celor trei ani de activitate în grădiniţă, a avut parte de trei educatoare diferite, ori trei învăţătoare pe parcursul celor cinci ani de învăţământ primar. Cu siguranță, aceste schimbări frecvente au afectat  principiul continuităţii în activitatea didactică. Credeţi că preşcolarul ori elevul, la finalizarea ciclului, a avut de suferit, cel puţin din punct de vedere afectiv, din cauza schimbărilor survenite atât de des în activitatea de la clasă?

Cu siguranță i-au fost afectate recepţionarea, prelucrarea, memorizarea, dar și redarea cunoştinţelor teoretice şi practice. O mulțime de părinți se plâng de acest lucru și cer continuitate pentru copiii lor, pentru că aceasta îmbunătățește performanța școlară.

Pe lângă aspectele ce ţin de conţinuturile învăţării, ori de perfecţionarea cadrelor didactice, cred că la fel de important într-un sistem de învăţământ este modul de recrutare a personalului. În acest sens, cer Ministerului Educaţiei Naţionale  să elaboreze o politică de personal care să permită respectarea tuturor principiilor didactice, şi în acelaşi timp să asigure coerenţă şi predictibilitate.

Ţinând cont de faptul că, în curând se va aproba, prin ordin de ministru, metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic, îi solicit pe această cale domnului ministru Pavel Năstase, să pună accent pe fixarea oamenilor la locul potrivit, astfel încât să se evite pe viitor schimbarea atât de frecventă a cadrelor didactice de la clasă. Vă cer și dumneavostră, stimați colegi, să susțineți acest demers, care asigură nu doar respectarea unui principiu didactic, dar contribuie și la creșterea performanței școlare și a gradului de confort emoțional al copiilor noștri.

 

Florica Cherecheș,

Deputat PNL Bihor

Posted in: PNL Bihor

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.