„Foaia de examen goală”, protestul elevilor români

Niciodată, în toţi anii mei de predare la catedră şi, ulterior, în calitate de parlamentar ales de cetăţenii din Bihor, nu am întâlnit o mai mare neîncredere ca acum a elevilor în sistemul de învăţământ românesc. Vociferări, da; nemulţumiri sau discuţii pe seama unor decizii ale ministerului, da; dar lipsă totală de încredere în politicile publice în materie de educaţie ca acum, nu.

Şi trebuie să recunosc că au toate motivele din lume elevii români să pretindă trezirea la realitate a oficialilor. Nu mai departe de simularea care a avut loc zilele acestea, în care subiectele de examen au conţinut iarăşi greşeli! Este impardonabil şirul lung de gafe la Ministerul Educaţiei, toate afectând în ultimă instanţă chiar educaţia în numele căreia toţi decidenţii testează şi experimentează pe copiii noştri.

Ei bine, elevii români pe seama cărora se încearcă diverse reforme fără studii de impact sau măcar minime analize, au decis săptămâna aceasta să protesteze dând foaia de examen goală în timpul simulării la Evaluarea Naţională. Este modul lor de a manifesta împotriva unei abordări a ministerului care nu-i mai are pe ei în centru, ci ambiţiile şi ideile „revoluţionare” care se pun în practică peste noapte! Este şi cazul deciziei în urmă cu o lună ca şi elevii de clasa a VII-a să participe la simularea din acest an. O lună de zile pentru o schimbare atât de importantă pentru şcoli, elevi şi părinţi!

O urmăream zilele acestea pe doamna ministru al Educaţiei, cum afirma că şcoala iubeşte copiii. De ce nu simt această iubire elevii români, vă întreb? Răspunsul vi l-au dat tot ei: pentru că mai mult decât iubire pentru ei, şcoala a ajuns să aibă iubire pentru statistici, pentru diplome şi bifat obiective pe care în realitate nu le atinge niciodată! Interesul major a ajuns să fie pentru rezultate şi nu pentru viitorul fiecărui copil în parte, pentru devenirea lui şi frământările lui interioare.

Şcoala a devenit un galop printre hârtii, atât pentru elevi cât mai ales pentru profesori, transformaţi în contabili şi funcţionari care au munţi de situaţii de completat. Tuturor li s-a luat timpul care altădată era dedicat în întregime relaţiei profesor-elev.

Mi-e teamă că dacă nu oprim valul de idei „reformatoare” ale noii conduceri a Ministerului Educaţiei, ne întoarcem în timp şi nu ţinem cont de singurul criteriu major care ar schimba lucrurile: generaţiile de astăzi sunt cu totul altfel decât cele de acum 30 de ani! Educaţia se face în alţi termeni astăzi, iar ţările civilizate pun în practică de ani buni metode cu adevărat revoluţionare care pregătesc copiii pentru viitor. România încă bate pasul pe loc, în ciuda faptului că avem copii excepţionali şi potenţial fantastic în aceste generaţii de copii pe care îi condamnăm astăzi la regres.

Vă mulţumesc!

Senator Cornel Popa
PNL Bihor

Posted in: PNL Bihor

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.