Întrebare Ministerul Educației Naționale – Integrarea elevilor cu dizabilități

Adresată:    Ministrul Educației Naționale, interimar, Valer-Daniel BREAZ
Din partea: Senator Cornel POPA
Circumscripția electorală: Nr. 5, BIHOR
Grup parlamentar: PNL
Ședința Senatului din data de: 16 septembrie 2019
Obiectul întrebării: Integrarea elevilor cu dizabilități

Domnule Ministru,

Școala a început inclusiv pentru copiii cu dizabilități, dar anul nou școlar nu a adus schimbările majore așteptate de părinții acestora. Educația incluzivă pe care trebuie să o practice școlile din România rămâne încă la nivel teoretic, cu doar câteva excepții presărate prin țară, care țin mai mult de bunăvoința unor directori de școală și de empatia acestora.

În continuare există școli fără rampe de acces sau cu rampe impracticabile pentru cei în scaun rulant, având o înclinație prea mare. Și acesta este doar un aspect din lunga luptă a familiilor acestor copii cu nepăsarea sistemului de învățământ.

Practic, acestor elevi care au tot dreptul să fie școlarizați li se refuză accesul egal la învățământul de masă, chiar dacă au capacitatea de a acumula cunoștințe exact ca și colegii lor.

Pentru că sunt convins că nu vă este străin subiectul și, mai ales, pentru că România și-a asumat misiunea de a integra în învățământul de masă toți copiii, inclusiv pe cei cu dizabilități, cei cu CES, copiii hipoacuzici sau nevăzători și toți cei pe care i-a segregat în școli speciale și încă o mai face, vă rog să precizați care este planul Ministerului Educației pentru a reuși să respecte dreptul la educație al acestor copii? Ce măsuri aveți în vedere la acest capitol sensibil care a tot fost amânat până acum? 

Solicit răspuns scris.

Vă mulţumesc!
Senator Cornel Popa

Posted in: PNL Bihor

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.