Întrebare Ministerul Educației Naționale – Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018 în unităţile de învăţământ cu program integrat de artă şi sportiv

Adresată: Domnului Pavel Năstase, Ministrul Educaţiei Naţionale

De către: Florica Cherecheş, deputat PNL de Bihor, Vicepreşedinte al Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport

Obiectul întrebării: Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018 în unităţile de învăţământ cu program integrat de artă şi sportiv

 

Stimate Domnule Ministru,

 

Întotdeauna am fost preocupată de atenuarea oricărui impact negativ ce poate influenţa conduita şcolară normală a principalilor beneficiari ai sistemului de învăţământ preuniversitar. Consider că, în mod deosebit, la clasele de nivel preşcolar ori primar, realizarea unor legături între preşcolari/elevi dar şi cu cadrul didactic, sunt deosebit de importante şi benefice. De asemenea, continuitatea în activitatea didactică la aceleaşi grupe/clase de preşcolari/elevi ar trebui să fie un element care să se regăsească în toate actele emise atât la nivel parlamentar cât şi guvernamental.

Conform Anexei nr. 2 la Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale nr. 3247/14.02.2017 –Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018, este necesară atribuirea unei circumscripţii şcolare inclusiv unităţilor de învăţământ cu specific sportiv sau artistic. Conform art. 52 din metodologia menţionată mai sus, în scopul asigurării continuităţii şcolarizării copiilor într-o unitate de învăţământ, respectiv formaţiune de studiu, unităţile de învăţământ cu program integrat de artă şi sportiv, care au în ofertă clasă pregătitoare, pot organiza testarea aptitudinilor copiilor care ar putea parcurge, începând cu clasa I, program integrat de artă sau sportiv, chiar înainte de înscrierea acestora la clasa pregătitoare. Cu toate acestea, şcolarizarea copiilor în clasa I în cadrul aceloraşi formaţiuni de studiu este condiţionată de promovarea testelor de aptitudini după parcurgerea clasei pregătitoare.

“Art. 52(1)Unităţile de învăţământ cu program integrat de artă şi sportiv care, potrivit reglementărilor în vigoare, pot organiza programul integrat începând cu învăţământul primar pot şcolariza elevi în învăţământul de artă şi sportiv începând cu clasa I.

(2)Înscrierea copiilor în clasa I cu program integrat de artă şi sportiv se face în conformitate cu prevederile legii şi ale metodologiilor în vigoare.

(3)În scopul asigurării continuităţii şcolarizării copiilor într-o unitate de învăţământ, respectiv formaţiune de studiu, unităţile de învăţământ menţionate la alin. (1), care au în ofertă clasă pregătitoare, pot organiza testarea aptitudinilor copiilor care ar putea parcurge, începând cu clasa I, program integrat de artă sau sportiv, chiar înainte de înscrierea acestora la clasa pregătitoare.

(4)Înscrierea în clasa pregătitoare la unităţile de învăţământ menţionate la alin. (3) se face în prima etapă de înscriere.

(5)Copiii care nu promovează testele de aptitudini menţionate la alin. (3), dar care îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezenta metodologie, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare în unitatea de învăţământ respectivă. În acest caz, părinţii vor fi informaţi că şcolarizarea copiilor în clasa I în cadrul aceloraşi formaţiuni de studiu este condiţionată de promovarea testelor de aptitudini după parcurgerea clasei pregătitoare.”

În aceste condiţii, îmi exprim îngrijorarea cu privire la situaţia elevilor absolvenţi de clasă pregătitoare, care nu sunt interesaţi în a urma învăţământul de artă ori sportiv şi care, la înscrierea în clasa pregătitoare, au ales, prin părinţi ori tutorii legali, a parcurge studiile în cadrul şcolii de circumscripţie. Din considerentele prezentate mai sus, cred că nu este în beneficiul elevului schimbarea unui colectiv la o vârstă atât de fragedă, colectiv în care abia s-a integrat. Totodată, există posibilitatea ca o altă unitate de învăţământ, care să mai aibă locuri libere şi care să satisfacă nevoile de educaţie ale copilului, poate fi dificil de găsit.

Vă rog respectuos a-mi prezenta motivele care au dus la luarea unei astfel de decizii în forma aprobată prin metodologie, respectiv, atribuirea unei circumscripţii şcolare inclusiv unităţilor de învăţământ vocaţional, precum şi modul prioritar cu care aţi luat în considerare rezolvarea problemelor de transfer ce pot apărea la absolvirea clasei pregătitoare.

 

Aştept răspuns în scris.

Cu stimă,

 

Florica Cherecheş

Deputat PNL Bihor

Posted in: PNL Bihor

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.