Întrebare Ministerul Sănătății – probleme cu cardul de sănătate

Către: Ministrul Sănătății, SORINA PINTEA
De la: Senator CORNEL POPA
Circumscripția electorală: Nr. 5, Bihor
Grup parlamentar: PNL
Ședința Senatului din data de: 11.02.2019
Obiectul întrebării: probleme cu cardul de sănătate

Doamnă Ministru,

Înțeleg că aplicația aferentă sistemului cardului de sănătate funcționează foarte greu și nu se conectează la baza de date. Conform acestora, sistemul nu face față între orele 9 și 16, când volumul de lucru este mare iar astfel, preferă să lucreze de acasă, după program, pentru a putea valida serviciile oferite pacienților în sistem. Dacă medicii nu reușesc să valideze consultațiile în termen de 72 de ore, acestea nu le sunt decontate de Casele Județene de Asigurări de Sănătate

La rândul lor, cetățenii așteaptă foarte mult pentru servicii care ar trebui să fie aproape instant, precum eliberarea unei rețete sau a unui concediu medical. De asemenea, cetățenii nu pot beneficia de compensațiile pentru plata medicamentelor decât dacă rețetele sunt introduse și validate de sistem în farmacii.

Sistemul Informatic Unic Integrat a fost lansat de mai bine de 3 ani și în continuare dă mari bătăi de cap atât medicilor cât și pacienților. Astfel, vă întreb dacă ați făcut o inventariere a erorilor care apar în sistem și dacă aveți în vedere măsuri pentru remedierea situației – eventual chiar tragerea la răspundere a firmei contractate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru a urmări funcționarea corectă a sistemelor informatice?

Aștept răspuns scris.
Cu stimă,

Senator Cornel Popa

Posted in: PNL Bihor

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.