96 la un milion

Cel mai periculos loc în care am condus în anul 2018 a fost România! Așadar, oriunde am fi șofat anul trecut nu am fi riscat mai mult decât la noi în țară. O spune un raport al Comisiei Europene, care ne plasează pe primul loc în funcție de numărul de decese înregistrate în urma accidentelor rutiere. 96 de decese la un milion de persoane, în timp ce la polul opus, în Marea Britanie, numărul deceselor pe șosele nu a depășit 28 în anul 2018.

Cauzele accidentelor în România sunt multiple, dar cea mai importantă rămâne starea proastă a drumurilor, la care se adaugă lipsa marcajelor rutiere și a parapetelor de siguranță, lipsa infrastructurii adecvate la fluxul rutier și, în general, lipsa condițiilor de trafic în siguranță. Iar toate acestea cumulate duc la sute de accidente anual, cu victime sau fără,  cu pagube materiale sau fără, ceea ce ne menține, iată, în topul țărilor cu drumuri de evitat. Ce înseamnă acest lucru? Ei bine, pe lângă drama familiilor celor care rămân cu sechele pe viață sau pier în accidente, drumurile noastre mortale ne țin departe de adevărata dezvoltare pe care România o merită. Nu numai investitorii străini pot fi speriați de infrastructura precară, ci și turiștii, și forurile europene care ne-ar putea lua în calcul pentru organizarea de evenimente sau pentru stabilirea la noi în țară a unor instituții de nivel european. 

Sunt printre cei care am înțeles repede necesitatea României la acest capitol și am pus bazele proiectului autostrăzii Transilvania, care ar fi reprezentat un culoar european major pentru noi, dar și pentru cei care sunt în tranzit în țara noastră. Mi-e greu să înțeleg și astăzi de ce inclusiv în anul 2019 interesul Guvernului este în altă parte și nu alocă fonduri și timp finalizării în primul rând a acestei autostrăzi. 

Pe de altă parte, mă întorc la proiecte infinit mai mici, dar la fel de importante pentru comunitățile mai mici, și vă amintesc că și acolo lucrurile se mișcă la fel de prost: centurile ocolitoare sunt o urgență pentru localitățile de graniță sau cele intens circulate. Și sunt ani buni de când lucrez pentru ele în Bihor. Ei bine, autoritățile reușesc de fiecare dată să piardă bani, timp și să nu finalizeze decât foarte greu, pe bucăți, zone ce trebuia demult să fie date în circulație. 

Așadar, până când guvernul nu realizează că ne sabotăm singuri continuând în ritmul acesta și nefolosind nici banii europeni destinați infrastructurii, vom continua să fim în topurile negative. 

Vorbesc despre acest subiect de multă vreme și trag semnale de alarmă din Parlament și port discuții cu cei din guverne de mulți ani deja. Este timpul ca cei care decid să și pună în practică ceea ce promit și mie și celorlalți cetățeni de bună credință din țara noastră!  

Vă mulțumesc! 

Senator Cornel Popa
PNL Bihor

Posted in: PNL Bihor

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.